Testimoni (Page 1)

APA KATA MEREKA SETELAH MENYERTAI "CERAMIC BUSINESS CLUB"
(Sekarang dikenali dengan nama Ceramic Business Focus Berhad)




Bantuan secara offline dan online sebagai info bantuan. MISI Kami TIDAK AKAN BERJAYA jika Network di bawah rangkaian kami TIDAK MENJANA PENDAPATAN walau sesen pun...




Deen (Johor Bahru, Johor)

Saya menyertai “ Ceramic Business Club ” (sekarang dikenali dengan nama Ceramic Business Focus Berhad) kerana amat tertarik dengan sistem dan konsep perniagaan yang mudah untuk dikongsi dengan rakan- rakan kerana setiap ahli ditawarkan dengan Ganjaran Kesetiaan Perkongsian Keuntungan, Skim Khairat, Pakej Umrah, Pakej untuk membeli-belah dengan baucer Pasaraya Giant dan lain-lain.

Pakej Keusahawan dengan “Sell Back Policy” secara tidak langsung telah menguntungkan kedua-dua pihak (ahli dan syarikat) dan 0% risiko! (tidak perlu bimbang tentang pulangan modal atau mengalami kerugian dalam perniagaan.)

Setelah 3 bulan menjadi ahli kelab, saya sangat yakin dan amat berterima kasih dengan Syarikat Asia Ceramic Marketing (M) Sdn Bhd, kerana telah banyak membantu mengubah masa depan saya serta rakan-rakan untuk menjadi usahawan yang berjaya. Seterusnya sasaran saya ialah menjadi Jutawan dalam “Ceramic Business Club” dalam masa 3 tahun.


Encik Halid (Ayer Hitam, Johor)

Dulu, saya ceburi dalam pelbagai bidang. Tetapi, tidak memberangsangkan. Apabila saya memberi peluang kepada Ceramic Business Club dan diri saya, saya berjaya.Ceramic Business Club menarik minat saya kerana memperkenalkan kaedah urusniaga yang tidak perlu menanggung risiko. Saya masih ingat, apabila saya menyertai Ceramic Business Club, saya mendapat cek pertama saya pada hari yang sama. Kini, saya melibatkan diri sepenuhnya dalam urusniaga ini. Terima Kasih Ceramic Business Club.




Selepas 1 tahun 2 bulan bersama Ceramic... "Fairus Dahlan- 017-7987562"



Selepas 1 tahun 2 bulan bersama Ceramic... "Edmond Hamday - 012-6097809"


NORIZA ABD RAHMAN
MENTAKAB / TEMERLOH PAHANG
017-9009861
(Ahli CBC sejak Disember 2007)


BUKTI PENDAPATAN BULAN APRIL 2009


NORMALA ABDULLAH
SEGAMAT , JOHOR
019-7128855
( Ahli CBC sejak Ogos 2008 )


BUKTI PENDAPATAN BULAN APRIL 2009



AZMAN SOM - JOHOR BAHRU
019-7366108 @ 0176033420
( Member CBC since 9 Jan 2009 )



ASHAR ( TEMERLOH PAHANG & GUA MUSANG , KELANTAN )
019-9632090 @ 019-9594614
( Ahli CBC sejak Ogos 2008 )



PROF ILIYAS HASHIM - BATU PAHAT , JOHOR
012-7090310
( Ahli CBC sejak April 2008 )


Prof Hj Iliyas Hashim – 012-7090310 ( Pensyarah UTHM Batu Pahat , Johor )

Saya seorang bekas pensyarah di UTHM Batu Pahat , dan sekarang saya masih lagi mengajar sebagai pensyarah kontrak dan saya diperkenalkan oleh En Asmawee tentang perniagaan ini setelah saya mengikuti banyak program yang akhirnya bungkus dan tidak balik modal… pada mulanya saya memang buat tak layan pada dia, semenjak daripada bulan Dis 2007 sehinggalah pada April 2008 setelah En Asmawee tidak jemu-jemu menghantar SMS untuk jumpa dengan saya. Saya beranggapan semua perniagaan seperti ini sama dan banyak merugikan semata-mata. Tidak ada satu pun perniagaan yang telah saya ceburi memberi pulangan yang memuaskan… selepas 5 bulan dalam Ceramic barulah saya nampak perbezaan perniagaan ini dengan perniagaan yang lain kerana banyak memberi sumbangan kebajikan dan masyarakat dan bukan semata-mata hanya untuk mencari keuntungan…Alhamdulillah… pendapatan saya sebulan hampir RM 32k dan saya berniat untuk berkongsi dengan rakan-rakan yang mempunyai masalah kewangan ..Insya-Allah..


Imam Shamsul ( Masjid Besar Yong Peng , Johor )

Alhamdulillah….. Dengan izin Allah saya diberi peluang untuk memberi kenyataan tentang pengalaman saya di dalam perniagaan ini. Saya telah menemui peluang dalam perniagaan Ceramic ini setelah saya baru memasuki perniagaan yang bermodal hampir RM 23,000 dan saya GAGAL kerana tidak diberi tunjuk ajar oleh Upline sebelum ini sehingga menyebabkan saya terpaksa menanggung hutang bank untuk membayar pinjaman dan produk yang saya ambil terpaksa disimpan dan terpaksa jual pada kawan-kawan dengan harga yang lebih rendah daripada harga ahli bagi memboleh saya dapat modal semula. Ditambah saya tidak ada modal untuk mengambil Pakej terendah RM 900 sehingga saya terpaksa menjual motor saya untuk dijadikan sebagai modal permulaan…ditambah isteri saya yang terlantar selepas kemalangan jalanraya. Saya bersyukur dengan Allah kerana dipertemukan dengan perniagaan ini kerana setelah 8 bulan saya di dalam perniagaan Ceramic ini, saya sudah mempunyai pendapatan sendiri setiap bulan hampir RM 12,000 walapun saya masih menjadi Imam di Masjid Besar Yong Peng. Memang saya yakin dengan perniagaan ini dapat membantu saya mengubah hidup saya sekeluarga…



Syed Abd Hadi ( Juruteknik Sony,Bangi )
012-2735654

Bismillahhirrahmannirrahhim,

Saya telah bekerja selama 12 tahun dengan gaji hanya RM2,000 sebulan.Alhamdulillah…dengan izin Allah saya telah diketemukan dgn satu peluang perniagaan Trading pada bulan november 2008 dari seorang rakan sekerja yang sekarang ini merupakan Upline saya iaitu En Firdaus. Pada mulanya saya ingin menjalankan perniagaan ceramic secara sendiri sahaja bersama ahli keluarga dan saudara-mara melalui Pakej Keluarga, tetapi tidak menyangka selepas 4 bulan dalam CBC saya sudah mempunyai pendapatan sebanyak 5 angka sebulan dan sekarang saya menjalankan perniagaan Ceramic ini dengan sepenuh masa bermula bulan Mei 2009 apabila saya yakin dan komited untuk pergi lebih jauh kerana matlamat saya untuk mencapai pendapatan sekurang-kurangnya RM 20,000 sebulan sebelum hujung tahun ini, saya bersyukur kerana telah ramai usahawan yang telah berjaya di bawah group saya, mereka semua adalah di kalangan ahli keluarga saya sendiri dan sahabat-sahabat yang rapat dengan saya. Saya akan teruskan perniagaan ini dengan satu prinsip, “Bila kita susah tak akan ada orang yang menolong kita,dan apabila kita berjaya/senang pastikan kita menolong mereka berjaya sepertimana kita berjaya sekarang,peluang yang baiik harus dikongsi bersama”. Amin, Alhamdulillah.



HJ ROZMAN SAMSUDIN - MERSING JOHOR
017-7139740 @ 0137126105





Selepas 8 bulan bersama "Ceramic Business Club" - "Azlisham KL - 012-3374416"

Azlisham ( KL ) - Saya menyertai Ceramic Business Club baru 8 bulan dan saya mengetahui tentang peluang dalam perniagaan ini melalui internet dan banyak website mengenai Ceramic telah saya kaji... dan saya menghubungi En Asmawee untuk mengetahui lebih lanjut tentang perniagaan dalam Ceramic dan Alhamdulillah saya bersyukur kerana saya telah menikmati pendapatan 5 angka sebulan,,,dan rangkaian mula berkembang sampai ke Singapura...apa yang saya harapkan adalah apabila saya menyertai sesuatu perniagaan, saya haruslah komited dan matlamat saya untuk mencapai pendapatan 6 angka setiap bulan.. Terima kasih Ceramic kerana dgn plan unik telah mengubah kehidupan saya hari ini..


En Azli Satam ( Penguatkuasa Simpang Renggam )
012-7924517

Assalamualaikum.... saya Azli daripada Simpang Renggam, Johor, bekerja sebagai Penguatkuasa. Terima kasih kepada Upline saya En Asmawee kerana memberi saya ruang untuk berkongsi pengalaman dalam Ceramic di dalam web ini...Saya telah diperkenalkan oleh En Asmawee sudah lama.. sejak beliau baru menyertai Ceramic.. tapi pada masa itu saya tidak yakin dengan perniagaan ini dan menganggap perniagaan ini sama mcm yang lepas2... tapi selepas setahun saya menghubungi semula beliau kerana saya dengar dari mulut kawan2 ramai yang dah berjaya dalam Ceramic...saya tidak melepaskan peluang untuk berjumpa sekali lagi dengan Asmawee... akhirnya saya buat keputusan untuk berniaga dalam Ceramic...Alhamdulillah berkat usaha saya dan juga rakan bisnes dalam rangkaian saya...akhirnya saya tidak menyangka pendapatan hampir 5 angka sebulan... bagi saya untuk berjaya dalam Ceramic kita perlu komited dan belajar ilmu2 dalam perniagaan..dan ikut sistem yang betul...sebab itu ramai yang gagal kerana tak ikut flow sistem... terima kasih kepada orang rumah saya kerana memahami dengan perniagaan yang saya buat sekarang... dan banyak memberi galakan dan nasihat...saya yakin dengan Ceramic dan saya akan bantu rangkaian saya untuk melihat mereka juga berjaya... saya akan capai impian untuk pakai BM satu hari nanti... tidak mustahil kerana saya fikir kalau Asmawee yang hanya seorang technician boleh buat.. saya juga boleh buat.. yang penting saya yakin,komited dan buat... bukan hanya duduk dan menunggu duit datang dari langit... tak de jaminan hari ini kalau berniaga modal RM100 sekali pun boleh impikan pendapatan 6 angka hanya duduk diam2... terima kasih kepada Allah kerana membuka pintu hati saya untuk mengenali Ceramic... Alhamdulillah...



SYED JEFRI (MUAR) , ASMAWEE , FIRDAUS & SYED HADI ( BANGI )


BUKTI PENDAPATAN BULANAN USAHAWAN "CERAMIC BUSINESS CLUB" DALAM GROUP INI ..



E-mail yang diterima daripada Ahli Biasa ( Bukan Leader ) CBC

Fazirah & Siddiq ( Kuala Lumpur )

Sent By "tresyelia fazirah" On: April 12, 2009 7:08 PM

Ceramicclub memang best! Kami bersyukur sangat sebab dapat sertai perniagaan ceramic. Belum ada perniagaan sehebat ceramic pernah kami jumpa. Alhamdulillah walaupun tak sehebat leader2 ceramic yang lain, bonus setiap bulan RM3k+ merupakan satu rahmat kepada kami.

Kerja tak teruk mana pun. Tak payah sibuk2 sangat pun boleh dapat macam tu..=) Terima kasih buat Intan & Asmawee yang banyak bagi sokongan di awal penglibatan kami ke Ceramic. Semoga Ceramic terus maju..


from John Lee
to TAJUL ASMAWEE ABDULLAH
date Fri, May 15, 2009 at 4:01 PM


Testimony for CBC

I have joined Ceramic Business Club since Jan 2008 and in this short time seen the growth of the business growing from a seed to a mighty tree providing great shade (protection) and fruit (profits) for all the members.

This business is simple and yet productive to all members. It has been able to create wealth for all, whether active or passive, whether timid or aggressive. Through its multi avenues of income that has been planned to produce recurring income and profits; the business has made many members wealthy and is growing from strength to strength each day.

The business policy of weekly bonus has been a delight to all as we each earn generous bonuses on Mondays. With the bonuses that I have been receiving, it has enabled me to make trips overseas regularly, pay for my children’s education abroad and also to strengthen my investment portfolios. Today I enjoy full financial freedom and have no more outstanding bills to pay as I use my petrol vouchers, shopping vouchers and even my dining vouchers which are at the courtesy of the company. Apart from making money for all the members, the company has also shown the way in respect to community work by extending a helping hand to primary schools nationwide through providing two computers each to those deserving schools.

There is also the Community Caring Program that helps bereaved families with emergency funds upon the demise of a member. I also know that many of my other members have also paid off all their outstanding debts after joining the business for less than a year. Every one of us is grateful to Ceramic Business Club and I would say there is no other compared to it so far.

John Lee


Atikah ( Guru, Mersing ) 013-764 3035


Salam perkenalan buat semua ahli dan bakal ahli Ceramic Business Club.

“Ai, cikgu pun buat Ceramic, gaji dah beso, cuti banyak, kerja senang!”, mungkin itu antara ayat berbisa yang pernah saya dengar sepanjang 3 bulan menyertai Ceramic Business Club secara rasmi ( Feb 2009 ). Sebenarnya saya telah bergiat aktif dalam bisnes ini sejak suami saya menjadi ahli pada Nov. 2008. Saya terlebih dulu mempelajari pengetahuan dan kemahiran berkaitan CBC untuk membantu suami mengendalikan akaunnya di www.ceramicclub.net.

Namun saya enggan terlibat kerana pada masa itu sedang sibuk sebagai petugas peperiksaan awam. Setelah suami saya berjaya mendapat lebih RM3,000 sebulan hanya setelah 3 bulan menyertai CBC (menyamai gaji pokok saya yang berijazah dengan 16 tahun pengalaman mengajar!), barulah saya membuka mata dan berani mengeluarkan RM3800 daripada simpanan untuk menjadi ahli juga. Petuanya, jika tidak tahu, tanyalah kepada mereka yang tahu, bukan bertanya kepada mereka yang serba tahu! Menarik sekali kerana pendapatan kita tidak berkurang sebaliknya bertambah setiap bulan!

Terbukti, setelah 3 bulan berlalu, pendapatan kami berdua mencecah RM6.000 sebulan, sesuatu yang menyeronokkan (maklum part time saja). Meskipun tidaklah membanggakan kerana MLM yang pernah saya sertai sebelum ini menjanjikan pulangan yang lebih lumayan, namun saya mencari alternatif lain kerana tidak sanggup mengorbankan lebih banyak masa hingga berasakan telah mengabaikan keluarga. Meskipun di mata orang ramai kerja guru senang, tanyalah kepada lebih 300 ribu warga pendidik yang lain bagaimana kami membahagi-bahagikan 24 sehari dalam zaman ini!

Ternyata, CBC memang sesuai dengan semua golongan, latar belakang, umur hatta kepada mereka yang mendakwa terlalu sibuk atau malas hendak mencari orang. TIADA alasan sebenarnya untuk TIDAK menyertai CBC. Sistem Jual Semula atau Sellback Policy yang ditawarkan oleh syarikat membolehkan siapa saja menjana pendapatan termasuk anak-anak kita yang masih di sekolah Tadika! Justeru, jika anak sekecil 2 tahun pun boleh menjana pendapatan untuk simpanan PTPTN mereka pada masa akan datang, alasan apa lagi yang hendak kita reka? (MAAF, CBC bukan MLM tau)

Tepuk dada, tanyalah selera, belek beg duit, jawablah sampai bila hanya hendak ternanti-nanti hari gaji sedangkan sudah ada peluang yang akan menjadikan seolah-olah ‘everyday is a pay day!’ Kepada yang sudah menjadi ahli, pendapatan pasif atau aktif, anda yang tentukan. Kepada yang belum menjadi ahli pula, tiada sesiapa yang akan menentukan apa hendak jadi dengan hidup anda melainkan DIRI ANDA sendiri. Kepada yang masih ragu-ragu, hubungilah saya untuk saya membantu anda mencari jawapannya.

Justeru, sekalung terima kasih diabadikan kepada CBC, En. Asmawee Network, dan Pak Jaafar (Mersing) yang telah memberi saya peluang untuk menukar semua impian saya menjadi realiti tanpa perlu mengabaikan tugas saya sebagai guru, isteri, anak, dan ibu. Dengan pelbagai anugerah yang CBC peroleh, pelbagai ganjaran yang CBC sediakan, pelbagai peluang yang CBC sajikan, pelan perniagaan yang unggul, Sellback Policy yang syarikat lain tiada, terbukti Ceramic Business Club memang MANTAP!


| Testimoni Page 2 |


Untuk pendaftaran dan pertanyaan sila hubungi saya melalui: